Pantun Melayu

Koleksi pantun melayu baru dan lama.

Untuk melihat koleksi pantun, sila klik di bawah:

http://www.puisitera.com/pantun

Doa Pengasih
Rahsia Doa Pengasih. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Rahsia Kuruskan Badan. Keterangan lanjut, sila klik sini.

75 Responses to Pantun Melayu

  1. Rafif Fakhri berkata:

    Bergayut-gayut si anak ungka Cukup takut bila dimandi Lari keluar masuk ke kota Sayang saudara masa bersuka Sayang emak sayang abadi Sayang kekasih masa bercinta Belayar perahu membawa kuini Ke Tanjung Jati …

  2. nadiah berkata:

    sepatutnya ade koma ke noktah tapi tak ade macam mane nak bace

  3. azra zakirah berkata:

    mane pantunnye….???

  4. Adeep Ayub berkata:

    anak keldai tertiarap sudah,di bawah pohan mengkudu,kalau hati terluka parah..,rase madu umpama hempedu.

  5. panglima bentan berkata:

    ఉరి-Gayut పిల్లలు గిబ్బన్స్
    స్నానం చేసేటప్పుడు ప్రెట్టీ భయపడ్డాను
    నగరం లోకి అయిపోయింది
    సోదరుడు ఉల్లాస సమయం ప్రియమైన
    తల్లి శాశ్వతమైన ప్రేమ
    ప్రేమ సమయం ప్రేమ
    తన్జంగ్ జాతి మామిడి దారితీసింది పడవలు సెయిల్ …

  6. panglima bentan berkata:

    buah berangan masak memerah
    kelatu dalam perahu
    luka ditangan nampak bedarah
    luka dihati sapa yang tahu

  7. putrii berkata:

    . takk mngotii lahh dde’KK AKKU??

  8. Jannah berkata:

    ApA hAl Ko nI?

  9. Natalia berkata:

    ApA hAl Ko nI ?????????????????????

  10. Christina berkata:

    Pa……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Pa……………………………………………………………………………………………WO Yau………………………………………………………………………..tai wan

  11. Kidung Si Lanang berkata:

    samudera luas saujana mata
    mega angkasa putih menawan
    sastera kita budaya kita,
    semoga harum sepanjang zaman

  12. kimie jerr berkata:

    {Indah nya malam bulan megambang}
    {Meneranggi alam yang gelap gelita}
    {Princess sulfiana cantik dipandang}
    {Bagai kan si intan bertatah permata}

  13. kimie jerr berkata:

    {Indah nya halaman di rumah si kuntun}
    {Tempat berehat di pahon kembojer}
    {Siapa kah di sini hebat berpantun}
    {sila lah adap yang bernama kimie jerr}

  14. kimie jerr berkata:

    {Saya si kimie jerr dri nama ampun nya}
    {Datang bertandang kesini menjelang pagi}
    {Duhai princess sayang kimie nak bertanya}
    {Berapa juta nak pantun kimie boleh bagi}

  15. azmi aqil berkata:

    sunguh banyak gorengan tahu
    diambil satu same si rongak
    kalau boleh saye tahu
    ape arti telok belangak

  16. azali berkata:

    Pohon berbuah habis di jolok
    Buahnye habis dijual bini
    Mohon petuah mohon petunjuk
    Bolehkah saye bergabung disini

  17. azali berkata:

    Beginilah kelaku anak lelaki
    Tiap hari asyik merayau
    Izinkan saye perkenalkan diri
    Azali dari melayu Riau

  18. qory agung berkata:

    asslamualaikum pembuke kate
    salam disambut jari jemari
    tujuh gunung tidak terduge
    hasrat berjumpe kekasih hati

  19. NUR ALLYSHA SAFFIYA berkata:

    Tak dak pantun pun kat sini hai buat penat ja buka

  20. Borhan berkata:

    Masih muda buah sepaya
    Tak semuda buah zaitun
    Pantun tuk Nur Allysha Saffiya
    Yang di atas tu semuanya pantun

  21. zainal berkata:

    blanja pantun raya.

  22. MAK SITI PERGI KE PARIS,
    PERGI KE PARIS DENGAN CHE ABANG,
    JANGAN MAKAN MAKANAN MANIS,
    MAKANLAH MAKANAN YANG SEIMBANG.

  23. ibu pergi ke taman sentosa,
    terserempak pula dengan hantu,
    rakyat malaysia pelbagai bangsa,
    hidup aman bantu membantu

  24. Layang – layang terbang melayang,
    Hinggap merpati didahan jambu,
    Kasih abang jauh terbuang,
    sekadar dimimipi memilikimu.

    Tahan lukah mudik ke hulu,
    Dapat ikan si anak keli,
    I love you sayang ungkapan dahulu..
    Sekarang bukan kepalang rasanya benci

  25. cocosubeiri berkata:

    Tak tahu nak berpantun

  26. cocosubeiri berkata:

    Baca pantun orang je,hahah

  27. apa ni kata ada pantun tapi tak ade pun

  28. piat berkata:

    lama suda tidak keladang
    tinggi rumput jadi lah lalang
    lama tak kupandang
    hatiku bimbang

  29. engku mohd alif berkata:

    assalamualaikum ya maliku ya razzaku……………………….

  30. engku mohd alif berkata:

    hidung tinggi saper yerrr

  31. engku mohd alif berkata:

    hey my friendddddddddddddd

  32. engku mohd alif berkata:

    why dont answer my chatttt
    hahahahahahhahaha

  33. engku mohd alif berkata:

    pergi kekedai membeli kain sari,
    tercium sekuntum bungaa mawar ,
    kalau adik bijak bestari ,
    apakah buah biji di luar

  34. engku mohd alif berkata:

    tahu tq jwapan dierrr

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: