Andai Kau Kenali Aku

Andai kau kenali aku
kau temui kehampaan
dalam setiap langkahku

andai kau kenali aku
kau terpaksa jelajahi
setiap ruang sepi hatiku

andai kau kenali aku
kau temui penyesalan
dalam setiap denyut nadiku

andai kau kenali aku
kau memperjudikan rasa
bagi menyingkap tabir rahsiaku

andai kau kenali aku
kau kenali kecewa
kerna aku tak punya apa
Hasil Nukilan: Falsafah

5 Responses to Andai Kau Kenali Aku

  1. Nadim Muhammad berkata:

    ini, kesah aku?

  2. [D2R3D2] berkata:

    mengenali semacam kulit
    mengenali tiada hati

  3. M agus Hidaytulloh berkata:

    puisi yang anda buat cukup bagus tapi kata-katanya kurang menyentuh bagi yang membacanya.mungkin jika bait yang terakhir itu di ubah sedikit dengan kata-kata yang lebih menyentuh maka yang membaca akan terhanyut dan memikirkannya.

  4. hakim berkata:

    buka lah hatimu wahai kawan
    untuk bergaul dengan mereka yang ingin
    putuskan rantai yang membelenggu mu
    kerna bahagia bakal menyelimuti mu

Tinggalkan Jawapan

