Teddy Yg Tak Terlupakan ~ Anna Abadi

Teddy,
bertahun kita terpisah..
tidak bersua muka..
hanya mendengar suara..
kerinduan ini sarat sudah..
bayangan wajahmu sering menjelma…

Teddy,
beritahulah padaku..
bagaimana caranya…
utk aku melupakanmu..
kenangan kita dulu terlampau kuat…
aku tak daya meluputkannya
ia masih segar menghantuiku..
apakah dosaku memikul bebannya??

Teddy yang tak terlupakan,
aku masih menyintaimu
percayakah kau???
dan aku tahu…
kau jua berperasaan begitu
kita berdua sama-sama terseksa
kita adalah mangsa keadaan
kita saling tak merelakan
perpisahan yg kejam itu…

Teddy,
aku kini masih sendiri
menganyam sepi…
tanganku masih tak sampai
untuk mencapaimu
aku semakin terlontar jauh darimu

Teddy,
biar ramai pria kutemui
tiada yang sama denganmu
kau adalah satu-satunya
yg benar2 kucintai…
kau adalah Teddy yg tak terlupakan
….tak terlupakan…

~Anna Abadi
buat Teddyku….
27 Ogos 2004

Tinggalkan Jawapan

