Lilin Aroma ~ Anna Abadi

(bagaimana harus melupakanmu, Teddy?)

Lilin aroma itu
penuh dengan ingatan rindu
pemberian kasih dan sayang
hingga kini kusimpan rapi
tak tergamak aku untuk membuangnya
hanya kerana kasih terlerai

Lilin itu tetap menghiasi
setia mengeluarkan aroma Vanila
tak pernah aku menyalakan cahayanya
walau permintaan darinya
kunyalakan di Hari Jadiku
kekuatanku tak tersampai ke situ
aku begitu takut bermain api
api-api yang pernah semarak dulu
kini sudah menjadi debu

Lilin aroma itu
akan kutatap lagi
setiap kali aku merindui
lilin itu menyimpan kenangan
hadiah terbaik
dari seorang teristimewa
suatu tika dahulu

~aku masih merinduimu~

Karya:
Anna Abadi®

Tinggalkan Jawapan

